Электронныя звароты
Парадак падачы і разгляду электронных зваротаў
ЗВЯРТАЕМ УВАГУ!
Паважаныя заяўнікі!
З 2 студзеня 2023 года ў сувязі з уступленнем у сілу Закона Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2022 № 176-З "Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" змяняецца парадак падачы электронных зваротаў.
Электронныя звароты будуць падавацца праз адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб ( http://обращения.бел ). Доступ да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў для заяўнікаў будзе здзяйсняцца бясплатна.
Падаць электронны зварот
Выпадкі пакідання электронных зваротаў без разгляду па сутнасці
-
электронны зварот не адпавядае патрабаванням, што прад'яўляюцца да электронных зваротах (гл. ніжэй патрабаванні, што прад'яўляюцца да электронных зваротах);
-
а электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, ня прыкладаюцца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
-
а таксама ў выпадках, устаноўленых для пісьмовых зваротаў;
-
звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены iншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
-
звароту ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі;
-
прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
-
заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
-
з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.
Патрабаванні, што прад'яўляюцца да электронных зваротах
Электронныя зваротах грамадзян павінны ўтрымліваць:
-
назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
-
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
-
выкладанне сутнасці звароту;
-
адрас электроннай пошты заяўніка.
Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
-
назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання; -
выкладанне сутнасці звароту;
-
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; адрас электроннай пошты заяўніка.
Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Аб прадстаўленні дадатковых дакументаў і (або) звестак
Дакументы і (або) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншых дакументаў і (або) звестак, неабходных для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах) неабходна прадстаўляць у форме файлаў, якія прымацоўваюцца да электроннага звароту.
Водгук электроннага звароту
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду, па сутнасці. Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы ў Адкрытае акцыянернае таварыства
«Крычаўцэментнашыфер» альбо напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім было накіравана электронны зварот (шляхам размяшчэння ў спецыяльнай рубрыцы на афіцыйным сайце ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт).
Абскарджанне адказу на электронны зварот або рашэнне аб пакіданні яго без разгляду па сутнасці
Заяўнік мае права абскардзіць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты і рашэнні аб пакіданні зваротаў без разгляду, па сутнасці. Адказ ад Адкрытага акцыянернага таварыства «Крычаўцэментнашыфер» на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці можа быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю (Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва РБ) у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Адказы на электронныя звароты
Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах, за выключэннем выпадкаў:
-
заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
-
ў электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).
У названых выпадках на электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні).
У выпадку, калі паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка Адкрытага акцыянернага таварыства «Крычаўцэментнашыфер» альбо асобы, ўпаўнаважанага iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт (у раздзеле «Адказы на найбольш часта ўздымаюцца ў зваротах пытанні» у рубрыцы «Звароты грамадзян і юрыдычных асоб») бе напрамкі адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.